ΑχαρνέςΠρώτο Θέμα

8/3/2006: Σύγκρουση τρένων με 1 νεκρό στο Μενίδι-Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Μπορεί το 2006 να μην θρηνήσαμε 57 νεκρούς αλλά 1, όμως η ιστορία είναι παρόμοια. Πάλι σύγκρουση δυο τρένων στην ίδια γραμμή, πάλι λάθος στα «κλειδιά». Το μόνο που τότε έσωσε την κατάσταση ήταν η χαμηλή ταχύτητα του ενός και η ακινησία του άλλου τρένου. Όλα αυτά έγιναν στον σταθμό των Αχαρνών στις 8/3/2006, 17 χρόνια πριν, λίγες μέρες διαφορά από το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ακολουθεί δημοσίευμα της εποχής:

Απορούμε Επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης 8 Μαρτίου το 2006 στο Μενίδι όταν συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία.

Τα σωστικά συνεργεία που έσπευσαν αμέσως στο σημείο του δυστυχήματος κατέβαλαν εντατικές προσπάθειες για τον απεγκλωβισμό των δύο παγιδευμένων στα συντρίμμια μηχανοδηγών της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Τελικά, περίπου στις 1:00 μετά τα μεσάνυχτα κατόρθωσαν να ανασύρουν από τα συντρίμμια τον έναν μηχανοδηγό, ο οποίος διατηρούσε τις αισθήσεις του, επικοινωνούσε με τα μέλη των σωστικών συνεργείων καθ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης διάσωσης και μεταφέρθηκε τραυματισμένος στο νοσοκομείο.

Δεν είχε όμως την ίδια επιτυχημένη κατάληξη η προσπάθεια διάσωσης του δεύτερου μηχανοδηγού, που εγκλωβίστηκε κάτω από μεγάλο όγκο σιδήρου και ανασύρθηκε από τους πυροσβέστες νεκρός. Νωρίτερα, ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Ανδρέας Κόης, είχε εκφράσει φόβους για την τύχη του μηχανοδηγού, ο οποίος δεν ανταποκρινόταν στους διασώστες που προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν μαζί του, ενώ ο γιατρός που συμμετείχε στην επιχείρηση είχε διαπιστώσει ότι ήταν νεκρός. Και οι δύο μετεφέρθησαν στο νοσοκομείο Ευαγγελισμό.

Όσον αφορά τους επιβάτες, ο πρώτος απολογισμός κάνει λόγο για περίπου 30 τραυματίες, οι περισσότεροι ελαφρά. Όλοι βρίσκονται εκτός κινδύνου και μετεφέρθησαν με ασθενοφόρα σε νοσοκομεία της Αθήνας (ΚΑΤ και Ευαγγελισμός).

Η επιβατική αμαξοστοιχία 504 με έξι βαγόνια είχε ξεκινήσει από το σταθμό Λαρίσης της Αθήνας στις 23:00, το βράδυ της Τετάρτης. Δεκαπέντε λεπτά αργότερα τα τρία πρώτα βαγόνια εκτροχιάστηκαν έπειτα από τη σύγκρουση του τρένου με την εμπορική αμαξοστοιχία 80504, που επίσης κατευθυνόταν από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και ήταν σταθμευμένη σε παρακαμπτήρια γραμμή, σε μικρή απόσταση από το σταθμό του Μενιδίου. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι την ώρα του δυστυχήματος το τρένο δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Είπαν όμως ότι η πρόσκρουση στη σταθμευμένη αμαξοστοιχία ήταν σφοδρή.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η επιβατική αμαξοστοιχία πιθανώς εισήλθε στην παρακαμπτήρια γραμμή επειδή δεν είχε «αλλάξει το κλειδί» (ο μηχανισμός που αλλάζει τις γραμμές), ώστε να συνεχίσει τη διαδρομή της στη σωστή πορεία. Ωστόσο, η πληροφορία αυτή δεν επιβεβαιώνεται επισήμως και διενεργείται έρευνα για τα αίτια της σύγκρουσης.

Προανάκριση για το περιστατικό διενεργεί και η Τροχαία Νέας Ιωνίας σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.Στην περιοχή μετέβησαν εμπειρογνώμονες του ΟΣΕ και συνεργεία τεχνικών για να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία στη σιδηροδρομική γραμμή. Από τη διακοπή της κυκλοφορίας των τρένων δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα στα δρομολόγια, καθώς δεν υπήρχε προγραμματισμένη διέλευση αμαξοστοιχίας την ώρα εκείνη.

ΠΗΓΗ: http://www.in.gr

Απάντηση

Discover more from Parnesnews.gr

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading